Viatge a Eslovènia

Itinerari i Preparació del viatge

Fer un viatge a Eslovènia no era un dels nostres somnis viatgers. Coneixiem ben poc d’aquest destí, però quan vam decidir explorar-lo com a possible opció per les vacances, ens va enamorar ràpidament. Perquè Eslovènia té tot allò que ens agrada: una naturalesa exhuberant, paisatges cautivadors, muntanyes plenes de senders per caminar i pobles encantadors. I tot això sense grans massificacions, i amb una relació qualitat-preu excel·lent.

Després de conèixer les meravelles del Parc Nacional Triglav, de gaudir de l’albada i la posta de sol al Llac Bled, de caminar pels prats alpins de Velika Planina i d’endinsar-nos per algunes de les coves càrstiques del país, Eslovènia ha passat a ser un dels nostres destins preferits d’Europa.

Abans de començar el viatge a Eslovènia

Com moure's

La millor manera de viatjar per Eslovènia és amb cotxe, sobretot per poder accedir a tots els racons de naturalesa.

Alternativament, també es pot viatjar amb bus i tren (tot i que no arriben a tot arreu).

Com arribar-hi

Amb avió es pot arribar a Eslovènia volant a l'aeroport de Ljubljana. Una altra opció és volar a l'aeroport de Venècia i conduir des d'allà a Eslovènia.

On dormir

L'oferta d'allotjaments a Eslovènia és molt àmplia, tan d'hotels com d'apartaments. Reservant amb certa antel·lació es poden trobar allotjaments a molt bon preu.

Tipus d'endoll

Endolls C i F. Amb 230 V.

💡 Targetes per viatjar sense comissions

Per no pagar comissions i tenir sempre el millor tipus de canvi, et recomano utilitzar la targeta N26 i la targeta Revolut. Són les que jo faig servir quan viatjo. Segur que et permetran estalviar durant el teu viatge a Eslovènia. El procés d'alta és online, ràpid i gratuït.

Si vols saber tots els detalls, et recomano llegir el post sobre les millors targetes per viatjar.

Idioma

L'eslovè és l'idioma oficial d'Eslovènia.

Capital

Ljubljana

Visat

Els residents als països de la Unió Europea no necessiten visat. Únicament és necessari el DNI o Passaport.

Zona horaria

No hi ha diferència horaria amb Espanya.

Moneda

Euro

Preus

Eslovènia és lleugerament més barat que Espanya.

Propines

No són necessàries.

Roaming

Al estar dins la Unió Europea, no té sobrecàrrecs per trucades o l'ús de dades.

Millor època per viatjar a eslovènia

Millor època

Maig, Juny i Setembre

Durant aquests mesos ja fa bon temps, sol haver-hi menys gent i els preus són millors.

El mes de Setembre és ideal per fer senderisme al P.N. Triglav.

Temporada alta

Juny, Juliol i Agost

Durant els mesos d’estiu es concentra la major part de turisme a Eslovènia.

El temps sol ser bo, així que es ideal per fer activitats a l’aire lliure: senderisme, kayak, rafting…

A algunes zones, com el Llac de Blad o Ljubljana, s’hi agrupa bastanta gent.

Temporada baixa

Octubre – Març

Els mesos de més fred i pluja solen tenir menys turisme, però també poden ser bones opcions.

A l’octubre, amb l’esclat de la tardor, Eslovènia és un destí molt sorprenent.

Quan la neu arriba a Eslovènia, el blanc aporta molta màgia al paisatge.

Durant el mes de Desembre també es poden veure els mercats de Nadal.

Bona meteorologia

Maig – Setembre

A la primavera la pluja és freqüent a Eslovènia, però en general són xàfacs en moments puntuals del dia.

A l’estiu el clima és bastant favorable, encara que a les zones de muntanya les boires i plujes són habituals.

Temps poc favorable

Desembre – Febrer

A les zones de muntanya i l’interior del país, els hiverns solen ser bastant llargs i freds. La neu és habitual.

A les zones de costa el clima és molt més suau.

Pels amants del fred i paisatges nevats, Eslovènia és un destí molt recomanable.

albada parc nacional triglav eslovenia
vall del riu soca un imprescindible del viatge a eslovenia
poble de novo mesto vist des del riu krka
cascada periknic durant el viatge a eslovenia

La nostra experiència: viatge a Eslovènia en 12 dies

Al organitzar els 12 dies de viatge a Eslovènia, teníem clar que volíem que les seves muntanyes, valls, rius i llacs fossin els grans protagonistes del viatge. Eslovènia és un destí excel·lent pel senderisme. Per acabar d’arrodonir la ruta, conèixer Ljubljana, i alguns dels pobles o petites ciutats amb més història, serien els ingredients perfectes. I tampoc podíem perdre’ns dues activitats per les que Eslovènia és un destí ideal: endinsar-nos per alguna de les seves coves càrstiques i intentar veure óssos bruns salvatges.

Com sempre, ens va costar definir l’itinerari del viatge a Eslovènia. És un país ple de racons encantadors.

Els primers dies els passaríem al Parc Nacional del Triglav, fent senderisme des de diferents pobles propers al parc nacional, i gaudint de dos dels llacs més famosos d’Eslovènia: el Llac Bled i el Llac Bohinj.

Des d’allà, avançaríem per la regió dels Alps Kamniks. Els prats alpins de Velika Planina i la vall de Logarska Dolina serien els grans protagonistes d’aquesta part de la ruta.

Pels últims dies, ens allunyaríem de la muntanya. Visitariem la ciutat de Maribor i el seu entorn, el poble de Ptuj, les coves càrstiques eslovenes i intentariem veure óssos bruns salvatges.

El viatge a Eslovènia prometia!

DATES DEL VIATGE: Del 13 al 24 d’agost del 2016.

TIPUS DE VIATGE: Viatge en famíia. Viatge per lliure. Road Trip.

TRANSPORT FINS AL AL PAÍS: Volem des de Barcelona a Venècia (Aeroport Internacional Marco Polo). Des d’allà, amb el cotxe de lloguer, conduim fins a Eslovènia.

TRANSPORT INTERN: Ens movem per les boniques i solitàries carreteres d’Eslovènia amb un cotxe de lloguer. Perfecte per tenir llibertat. Per poder conduïr per les autopistes del país és necessari adquirir una vinyeta. Tota la informació aquí.

ALLOTJAMENT:  Al tenir la ruta decidida prèviament, vam reservar tots els allotjaments des de Booking.com. Aquesta és la llista d’hotels on vam dormir:

🏡 Apartment Pri Ruscu (2 nits. Apartament còmode. Valoració: ⭐⭐⭐⭐)

🏡 Apartments in Villa Flora (1 nit. Molt ben situat i funcional. Valoració: ⭐⭐⭐⭐⭐)

🏡 Apartment Vila Pavlovski (2 nits. Situació excel·lent, davant del Llac Bled. Valoració: ⭐⭐⭐⭐)

🏡 Refugi Zasavska koča na Prehodavcih (1 nit. Refugi de muntanya, a l’interior del P.N. Triglav. Valoració: ⭐⭐⭐⭐⭐)

🏡 Sobe Cuskic (1 nit. Còmode, amb cuina compartida. Valoració: ⭐⭐⭐⭐)

🏡 Guest House Kraljev Hrib (1 nit. Casa de fusta amb encant. Valoració: ⭐⭐⭐⭐)

🏡 Tourist farm Lovrec (1 nit. Senzill, situat a un entorn rural molt tranquil. Valoració: ⭐⭐⭐)

🏡 Apartment Tok Tok (Ja no està disponible) (1 nit. Molt modern i econòmic. Valoració: ⭐⭐⭐⭐⭐)

🏡 White House Bela Hiša (Apartament econòmic a les afores de Ljubljana. Valoració: ⭐⭐⭐⭐⭐)

🏡 Charming countryside house (Apartament encantador al petit poble de Lome. Valoració: ⭐⭐⭐⭐⭐)

Dia a dia del viatge a Eslovènia

Dia 1: Tolmin i les primeres excursions al P.N. Triglav

Després d’arribar a Tolmin al vespre del dia anterior, comencem el dia ben aviat. Aquest poble és ideal per fer excursions per Parc Nacional Triglav, i volem aprofitar-ho. Farem vàries excursions curtes.

Comencem el dia fent l’excursió fins al Llac Krn, el llac alpí més alt d’Eslovènia. A la tarda, fent una petita excursió per les Gorgues de Tolmin i després ens apropem a la Cascada Beri.

Acabem el primer dia del viatge a Eslovènia pujant fins al Castell de Tolmin, un punt ideal per veure la posta de sol.

Llegeix el post del primer dia aquí.

Dia 2: La Vall del Riu Soča

El segon dia el dediquem a conduïr per la bonica Vall del Riu Soča. Al llarg del recorregut, fem petites excursions per veure algunes de les cascades més boniques del país.

Fem la primera parada a la cascada Kodjaz, on hem de fer una curta excursió per arribar-hi. A mig matí arribem a la cascada Boka. I al migdia fem una nova caminada per les Gorgues Fraterica.

A la tarda és el moment d’apropar-nos al Riu Soča, i de veure un dels seus canyons més famosos. Acabem el dia fent una curta parada a Trenta, i conduïnt fins al poble de Kranjska Gora.

Llegeix el post del segon dia aquí.

Dia 3: Excursions des de Kranjska Gora al P.N. Triglav

Ben a prop del poble de Kranjska Gora, hi ha un racó ple de màgia: la Reserva Natural Zelenci. Ens apropem allà a l’inici del dia, quan el petit estany de la reserva és un mirall perfecte del seu entorn.

Des d’allà, agafem el cotxe de nou per apropar-nos a l’inici de la ruta fins a les Cascades Martuljec. Una ruta d’uns 8 kilòmetres molt recomanable.

Continuem el dia amb una nova cascada: la Pericknic (una de les més maques d’Eslovènia). I a la tarda gaudim caminant per un dels punts més turístics de la zona: les Gorgues de Vintgar.

Acabem el tercer dia del viatge a Eslovènia conduint fins el Llac Bled. Espectacular!

Llegeix el post del tercer dia aquí.

Dia 4: El Llac Bled i l’ascensió al millor mirador del Triglav

Des de l’inici del viatge a Eslovènia somiàvem amb aquest moment: la sortida de sol sobre el Llac Bled. Així que no podiem començar el quart dia de la ruta d’una altra manera. Ens llevem ben aviat per contemplar aquest espectacle.

Les hores centrals del dia les aprofitem per ascendir el Pic Debela, sortint des de Pokljuka. Aquest cim no és gaire complicat i ofereix unes vistes úniques del Triglav, la muntanya més icònica del país.

A la tarda tornem al llac. Allà aprofitem per visitar el Castell de Bled i per provar el famós Bled Cream Cake.

Abans que es faci fosc intentem pujar fins el turó Osojnica, un punt ideal per fotografiar el Llac Bled. Però se’ns fa tard i ens quedem a mig camí…

Llegeix el post del quart dia aquí.

Dia 5 i 6 (matí): Excursió a la Vall dels Set Llacs

Tornem a llevar-nos ben aviat de nou. No ens volem perdre la sortida de sol des del Llac Bled.

Després conduïm fins a Planina Blato des d’on començarem una bonica i llarga excursió fins a la Vall dels Set Llacs, una vall alpina situada al cor del P.N. Triglav.

Ens prenem l’excursió amb calma. I passem per nombrosos llacs fins que arribem al refugi Zasavska koča na Prehodavcih, on hi passem la nit.

A l’endemà ens llevem envoltats de muntanyes, i desfem camí per tornar a Planina Blato.

Llegeix el post del cinquè dia aquí.

Dia 6 (tarda): El Llac Bohinj

Al migdia del sisè dia del viatge a Eslovènia arribem al famós Llac Bohinj. Un dels altres icones turístics de la zona.

Dediquem la tarda a visitar la cascada Savika, pujar amb telefèric al Mont Vogel i a caminar pel voltant del Llac Bohinj (el més gran del país).

Llegeix el post del sisè dia aquí.

Dia 7: Velika Planina, els prats alpins més famosos d’Eslovènia

Arriba el moment d’abandonar els Alps Julians, i dirigir-nos cap a unes noves muntanyes: els Alps Kamniks.

Conduïm per carreteres secundàries, entre prats i petits pobles, i ens desviem fins a l’esglèsia Cerkev Sv. Tomaz. Des d’allà continuem fins a Kamniška Bistrica. A aquest poble hi ha el telefèric que puja fins als prats de Velika Planina.

Passar un dia voltant per Velika Planina és un imprescindible d’Eslovènia. Després d’agafar el telefèric, caminem fins el punt més alt de la zona, el pic de Gradišče (1.666 m). La resta del dia el dediquem a caminar entre els prats i les 140 cabanyes que forme part d’aquesta aldea pastoral.

A la tarda, aprofitem les últimes hores de llum per visitar el centre històric de Kamnik.

Llegeix el post del setè dia aquí.

Dia 8: La Vall de Logarska Dolina

Tenim ganes de seguir explorant els paisatges d’Eslovènia, i ens dirigim cap a una zona plena d’encant: la Vall de Logarska Dolina.

Durant una part del matí caminem pels boscos de la vall seguint el camí del Natural Science and Ethnography Trail. No fem tot el recorregut, però més tard ens acostem amb cotxe fins al final de la vall. Allà la cascada Rinka és la gran protagonista.

Donat que no fa massa bon temps, decidim agafar el cotxe de nou i circular per carreteres secundàries fins a la Vall de Topla. Paisatges rurals i boscos d’avets ens sorprenen molt gratament.

Al vespre arribem a la regió de Maribor, a l’est del país.

Llegeix el post del vuitè dia aquí.

Dia 9: Què veure a Maribor i Ptuj

Allunyats de les muntanyes, comencem la part del viatge a Eslovènia dedicada als paisatges rurals, els pobles, les ciutats i alguna sorpresa més.

De bon matí, fem un recorregut amb cotxe pels Slovenian Hills. Una zona molt tranquila, on els turons i les petites esglèsis creen un paisatge molt evocador.

A mig matí arribem a la ciutat de Maribor. Tot i ser la segona ciutat més gran del país, transmet un ambient de poble molt agradable. És ideal per descobrir-la a peu.

A la tarda ens dirigim a la ciutat de Ptuj, la més antiga d’Eslovènia. Caminem entre els seus carrers empedrats i acabem la visita observant la ciutat des del riu.

Abans de dirigir-nos a Markovec, on hi passarem la nit, visitem Novo Mesto. Aquest poble, assentat a la riba del riu Krka, conserva un ambient històric molt especial.

Llegeix el post del novè dia aquí.

Dia 10: Buscant óssos salvatges

L’objectiu del dia és veure óssos bruns en llibertat. Per fer-ho, passarem la tarda a un aguait de fusta al bosc, a una zona que els óssos solen visitar.

Al matí, ja hem quedat amb el guia i responsable dels aguaits. Fem una ruta a peu, per descobrir la fauna de la zona. Veiem cabirols, cérvols i la petjada d’un ós.

Un cop hem dinat, el guia ens porta fins a l’aguait, on esperarem la visita del rei dels boscos eslovens… No tenim sort, i no apareix cap ós. Però l’experiència és fantàstica!

Acabem el dia dirigint-nos fins a Ljubljana, que visitarem a l’endemà.

Llegeix el post del desè dia aquí.

Dia 11: Explorant Ljubljana

Hem dormit a les afores de Ljubljana, així que de bon matí agafem el cotxe per apropar-nos al centre de la ciutat. Aparquem al costat del castell, aprofitant que és gratuit. I des d’allà comencem a caminar per aquesta bonica ciutat, la capital d’Eslovènia.

Al migdia ens acomiadem de la ciutat, i ens dirigim cap al sud. A la zona de les coves càrstiques. Abans d’acabar el dia visitem el famós castell  de Predjama.

Llegeix el post de l’onzè dia aquí.

Dia 12: Les coves càrstiques d’Eslovènia

Comencem l’últim dia del viatge a Eslovènia. El dedicarem a conèixer dues de les coves més sorprenents: la cova Postojna i la cova Škocjan.

Al matí visitem la cova Postojna. És força turística, però té algunes galeries impressionants.

Al migdia arribem a l’entrada de la cova Škocjan, considerada com un dels fenòmens subterranis més importants del planeta. Aquesta visita ens deixa sense paraules. I és la millor manera d’acabar el viatge.

Llegeix el post del dotzè dia aquí.

Els destins TOP d'Eslovènia

Llac Bled

El Llac Bled és el símbol turístic d'Eslovènia. I tota la fama que té és ben merescuda. Aquest llac glaciar, envoltat per les muntanyes dels Alps Julians, és un racó màgic.

Llac Bohinj

El Llac Bohinj, el llac més gran del país, també està envoltat d'un entorn de muntanya. És una zona ideal per passejar o fer excursions més llargues pel P.N. Triglav.

Ptuj

La ciutat de Putj es coneix com la ciutat més antiga d'Eslovènia. És una petita ciutat amb molta història. Construïda a la vora del riu Drava, en un entorn privilegiat.

Velika Planina

Els prats alpins de Velika Planina, on hi ha un dels pobles de pastors més grans d’Europa, és un dels entorns més bonics dels Alps Kamniks.

Logarska Dolina

La Vall de Logarska Dolina és una de les preferides pels eslovens per gaudir de la muntanya i la tranquil·litat. És ideal per fer -hi senderisme.

Cova Škocjan

Les grutes de Škocjan , que són Patrimoni Mundial per la UNESCO, són una de les coves càrstiques més importants d'Eslovènia. Al seu interior hi ha un canyó espectacular.

Kranjska Gora

El petit poble de Kranjska Gora es en un entorn idíl·lic. Per arribar-hi, es pot conduir pel Vrsic Pass, el port de muntanya més alt d’Eslovènia. El Jasna Lake, és un racó de pau dins la mateixa localitat.

Vall del Riu Soča

La Vall del Riu Soča, situada en gran part dins el P.N. Triglav, és un dels entorns de naturalesa més bonics d'Eslovènia. Hi ha un gran nombre de cascades i canyons.

Video del viatge a Eslovènia

Busca el teu hotel a Eslovènia

Booking.com

Organitza el teu viatge a Eslovènia

VOLS BARATS

Les millors ofertes de vols a Ljubljana aquí.

Les millors ofertes de vols a Venècia aquí.

ALLOTJAMENTS

Els millors preus en allotjaments a Eslovènia aquí.

COTXES

Les millors ofertes amb cotxes de lloguer a Eslovènia aquí.

VIATGE SEGUR

Contracta la teva assegurança de viatge amb un 5 % de descompte aquí.

ACTIVITATS

Troba les activitats més divertides i diverses per fer a Eslovènia aquí.

FINANCES

La millor targeta per pagar i treure diners a l’estranger sense comissions aquí

La millor manera de fer transferències a l’estranger aquí.