Una setmana a la Cerdanya

Què bonica és Catalunya! Després de passar una setmana fantàstica a la Cerdanya, tornem amb moltes ganes de seguir fent escapades pels racons més bonics del nostre país.

Del 5 al 12 de juliol ens allotgem a una preciosa casa a Age, ben a prop de Puigcerdà, que lloguem a través de Airbnb. Durant la setmana sobretot ens dediquem a descobrir la naturalesa de la Cerdanya, tant la part catalana com la francesa. Excursions que combinem amb una gran gastronomia. La cuina tradicional, com el trinxat, i els bons formatges i embotits formen part del nostre dia a dia. Una delícia!

Un temps magnífic ens acompanya durant tota la setmana. I això ens permet gaudir molt més de les excursions que fem cada dia. Alguns dies fem excursions més dures i ataquem alguns dels cims de la Cerdanya. Però també fem excursions més curtes, per gaudir amb tranquil·litat d’un entorn i vistes privilegiades.

El primer cim que fem és el Puigpedrós (2.911 metres). Per ascendir-lo pugem amb cotxe fins al refugi de Malniu i des d’allà fem un recorregut circular que ens porta fins al punt més alt del pic. Durant el camí podem veure els llacs de Malniu i gaudir d’unes vistes panoràmiques excel·lents. A més, també tenim la sort de trobar-nos amb vàries marmotes i voltors comuns.

3491bona

3504

3508 copia

3578 copia

Les següents jornades fem caminades més tranquil·les. Quedem impressionats amb els paisatges i llacs que veiem al fer el recorregut de Les Etangs des Esquits que surt des del llac de les Bulloses. Per accedir al llac cal agafar un bus (ells els anomenen navettes) al Pla de Barres, donat que és una zona protegida. L’única manera de poder anar-hi amb cotxe propi és pujant fins al llac entre les set de la tarda fins les set del matí.. Un cop s’arriba al llac es poden fer moltes caminades, de diferent dificultat i duració, per la zona lacustre de les Bulloses, que és on hi ha la segona concentració més gran de llacs d’origen glacial del Piriniu, després del Parc Nacional d’Aigüestores i Estany de Sant Maurici.

IMG_3763_1 copia

IMG_3787_1 copia

IMG_3837_1 copia

Un altre dia el dediquem a caminar fins al Prat del Cadí. És un recorregut senzill: sortint des d’una esplanada que hi ha a set-cents metres del poble d’Estana són només tres quilòmetres de pujada. Un cop a dalt, les vistes de la Serra del Cadí són brutals. Com ens agraden aquests paisatges! A més, de tornada parem al forn de pa Vilarrubla, a Martinet, on fan unes coques artesanals típiques del poble que són boníssimes.

IMG_3958_1 copia

IMG_3972_1 copia

També dediquem un llarg matí a les famoses Gorges de Carançà. Des de l’aparcament, situat a Thués-entre-Valls, agafem el camí que ens porta fins a la zona de les gorges.La primera part del camí va guanyat altura fins a arriba a la zona de Les Cornises. És un camí “excavat” a la roca, situat a força altura, des del que es té una molt bona perspectiva. Tot i no ser perillós, hi ha una corda a la paret per seguretat, ja que és un tram força estret. Després d’aquesta part, arribem al costat del riu i durant quaranta-cinc minuts anem seguint-lo. Hi ha moment que, a través de ponts, es passa per sobre. Així que és un camí ben entretingut. El recorregut pot fer-se circular o lineal. En el cas de fer-lo lineal, com va ser el nostre cas, cal fer la volta quan s’arriba al pont de pedra. Després només cal desfer el camí i gaudir de nou del fantàstic recorregut.

IMG_4406_1 copia

IMG_4424_1 copia

IMG_4431 copia

Tampoc ens oblidem de visitar Puigcerdà i el seu famós llac, on estem una bona estona passejant i fent fotografies. I, una altra tarda, anem a les Gorges del Segre, un camí que surt des del poble de Llo i que permet arribar fins al naixement del riu.

IMG_3688 copia

IMG_3710 copia

Per acabar amb les caminades vam acabar de la millor manera: pujant al Carlit. El Carlit, amb els seus 2.921 metres d’altitud, és la muntanya més alta de la Cerdanya. Però a més, el seu ascens és preciós. El més habitual és iniciar la ruta des del llac de les Bulloses i fer un recorregut circular. La caminada és espectacular. Passa per uns paisatges idíl·lics on hi ha una successió de magnífics llacs. Un cop arribem al pic, després d’haver de grimpar al tram final de la pujada, tenim unes vistes fascinants. Un dels millors miradors del Pirineu sense cap mena de dubte.

IMG_4483 copia

IMG_4496 copia

IMG_4513 copia

IMG_4560 copia

IMG_4588 copia

IMG_4605 copia

IMG_4658 copia

IMG_4679_1 copia

La cirereta del pastís a aquesta magnífica setmana, és poder veure la Cerdanya a vista d’ocell. Surto a volar amb veler amb el meu pare, que ja és un pilot experimentat, i les condicions són ben bones. Pugem fins a més de tres mil metres, gràcies a una tèrmica que agafa a la perfecció, i podem ascendir per sobre el Puigmal. A més, les vistes de Puigcerdà, dels Estanys de Malniu i de totes les muntanyes de la Cerdanya són impressionants. Una experiència brutal: tant per les vistes com per la seva singularitat. Volar sense motor no es fa cada dia!

IMG_4044 copia

IMG_4096 copia

IMG_4109 copia

IMG_4134 copia

IMG_4319 copia

IMG_4356 copia

Tornem cap a casa ben satisfets. Ens encanta descobrir Catalunya i la Cerdanya ens té enamorats. Per sort, amb menys de dues hores ens hi podem plantar quan vulguem…

IMG_4378 copia

Preu de les navetes: 5 euros per persona.

Preu pàrquing de les Gorges de Carança: 2 euros per 4 hores.

Anuncios

2 thoughts on “Una setmana a la Cerdanya

1. Fillet, gràcies per dir que sóc experimentat. Mica a mica vaig millorant. Com tu en el món de la fotografia. Et felicito! La Cerdanya és una comarca excepcional i amb les sortides que hem fet, n’has pogut ser testimoni, però hi ha molt més a veure i fer. Gràcies per deixar-te mostrar una estona, la bellesa del vol a vela.

1. Gràcies a tu! Si no fossis experimentat no sé si hauria pujat…
      I si, la Cerdanya és excepcional. Sobretot pels que ens agrada caminar és un lloc ideal.

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )